Lock On Flaming Cliffs 2.0

Wszystko co dotyczy serii Lock On

Lock On Flaming Cliffs 2.0

Postprzez Maverickdan » 17 lis 2009, o 19:38

Panowie będzie kontynuowany Flaming Cliffs.

http://forums.eagle.ru/showthread.php?p=782984


Ps jak ktoś nie znać angielski jak ja to google ma narzędzia językowe i można otworzyć przetłumaczoną stronę.

http://translate.google.pl/translate?u= ... l&ie=UTF-8
Ostatnio edytowano 3 mar 2010, o 12:54 przez Maverickdan, łącznie edytowano 4 razy
Obrazek
"Polish Virtual Air Force"
Avatar użytkownika
Maverickdan
Major PVAF
 
Posty: 1242
Wiek: 41
Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 11:15
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Sancho » 17 lis 2009, o 20:24

Skrobnąłem małe tłumaczenie pierwszego postu z forum ED:

Obrazek

THE FIGHTER COLLECTION AND EAGLE DYNAMICS TO RELEASE LOCK ON: FLAMING CLIFFS 2.0 UPGRADE

DUXFORD, UK, Listopad 17, 2009 – The Fighter Collection oraz Eagle Dynamics wydadzą Lock On: Flaming Cliffs 2.0 na początku 2010 roku. Będzie to upgrade do nieoficjalnego dodatku Lock On: Flaming Cliffs. Lock On: Flaming Cliffs 2.0 będzie posiadał wszystkie dostępne obecnie do latania samoloty zawarte w Lock On: Flaming Cliffs oraz zawierał kilka udoskonaleń zgłaszanych poprzez użytkowników które dotyczą samolotów , czujników oraz systemów uzbrojenia. Lock On: Flaming Cliffs łączy duży wachlarz Amerykańskich oraz Rosyjskich samolotów latających nad terenami Rosji oraz Gruzji z rozgrywką dla szerokiej gamy mało doświadczonych oraz hardcorowych pilotów. :P

Lock On: Flaming Cliffs 2.0 będzie zawierał to samo środowisko oraz funkcjonalność którą znajdziemy w serii Digital Combat Simulation (DCS) a także będzie kompatybilny online z symulatorem helikoptera szturmowego Ka-50 - DCS: Black Shark www.digitalcombatsimulator.com. Lock On: Flaming Cliffs 2.0 będzie pozwalał pilotom Lock On oraz Black Shark na odbywanie misji online w obydwu typach rozgrywki: cooperative oraz head-to-head.

Lock On: Flaming Cliffs 2.0 upgrade dla posiadaczy Lock On: Flaming Cliffs 1.12 będzie dostępny w sprzedaży w wersji download ze strony Eagle Dynamics Lock On w cenie $14.99 USD. http://lockon.co.uk/. Upgrade będzie najpierw wydany w języku angielskim oraz rosyjskim natomiast wersje takie jak francuska, niemiecka, oraz hiszpańska będą wydane później.

Dzięki środowisku DCS, użytkownicy Lock On: Flaming Cliffs 2.0 dostaną udoskonalone elementy takie jak: teren, editor misji, modele lotu AI, obiekty 3D, sztuczną inteligencję (AI), oraz tryb multiplayer. Samoloty jakie będą zawarte w Lock On: Flaming Cliffs 2.0:

• Su-25 (nowy model 3D)
• Su-25T
• A-10A
• Su-27
• Su-33
• MiG-29A
• MiG-29C
• F-15C

Kilka nowych misji oraz kampanii będzie zawartych w Lock On: Flaming Cliffs 2.0.


Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano 16 gru 2009, o 18:57 przez Sancho, łącznie edytowano 2 razy
"Polish Virtual Air Force"

http://lockon.pl/status.php
"A fighter without a gun... is like an airplane without a wing" dedicated for F-4 Phantom ;)
Avatar użytkownika
Sancho
Kapitan PVAF
 
Posty: 617
Wiek: 32
Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:19
Lokalizacja: EPRA/EPRP

Postprzez Sancho » 29 lis 2009, o 12:05

Kilka obrazków przedstawiających maksymalne wychylenia głowy w kokpicie - limitowany 6DOF. Tutaj szczególnie widać zmiany na HUD podobne do tych z BS

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


Do tego jeszcze uzupełniony FAQ:

Q: What new features does the Flaming Cliffs 2.0 upgrade add?
A: The following features are added:
- Runs under DirectX 9C
- Improved Mission Editor with trigger system
- New terrain area to include much of Georgia. This will be same map as used in DCS: Blacks Shark. As such the Crimea has been replaced with the addition of Georgia.
- More detailed terrain to include more ground objects, larger forests, and higher resolution elevation data
- Improved clouds
- High resolution airfield textures
- Improved multiplayer system with embedded game browser
- More robust online cheating prevention
- New and improved menu system
- Numerous new, highly detailed ground units including infantry
- Improved flight performance for player-controlled aircraft
- Improved flight models for all artificial intelligence (AI) controlled aircraft
- New, more realistic G-tolerance modeling
- Limited 6 DOF cockpits that move up, down and sideways according to maneuvering
- New and highly-detailed Su-25 model
- Advanced ballistics are implemented for all flyable aircraft, including ricochets of AP rounds
- F-15C locked target IFF indication
- More realistic ranges, seeker guidance and fuzes for air-to-air missiles
- More realistic electronic countermeasure operation and performance
- New and improved sound engine
- New radio message voice-overs

Q: Will my Flaming Cliffs 1.12 missions work with Flaming Cliffs 2.0?
A: Due to a change in the world location and mission editor, they will not. However, when installing the upgrade you have the option to create both Flaming Cliffs 1.12 and Flaming Cliffs 2.0 parallel installs. Flaming Cliffs 1.12 and the upgraded Flaming Cliffs 2.0 will not be online compatible.

Q: Will Flaming Cliffs 2.0 and DCS: Black Shark be online compatible?
A: Yes! You will now be able to fly head-to-head and cooperatively with players flying the Ka-50.

Q: Is a player flyable Ka-50 included in Flaming Cliffs 2.0?
A: No. To fly the Ka-50 you must own DCS: Black Shark. However, AI-controlled Ka-50 helicopters are included in Flaming Cliffs 2.0.

Q: What mission content will be included in Flaming Cliffs 2.0?
A: Each aircraft will have several new single missions and new Su-25 and A-10A campaigns will be included.

Q: Will new documents be provided?
A: Yes. A new Flaming Cliffs manual will be provided as well as a new Install Guide.

Q: Will 3rd party modifications created for Flaming Cliffs 1.12 work in Flaming Cliffs 2.0?
A: Yes, in most cases. However, some minor modifications made need to be made for 3rd party-created aircraft.

Q: What operating systems will be supported?
A: Windows XP, Windows Vista and Windows 7.

Q: What copy protection will be used?
A: StarForce online activation (only) will be used. Based on the success of DCS: Black Shark protection, we feel this provides the best compromise of user-friendliness and protection of property. Unlike the reported hardware problems reported with an earlier version of StarForce applied to the original Flaming Cliffs, no such issues have been reported with the current online activation method that does not install any drivers to the user’s computer.

Q: When will Flaming Cliffs 2.0 be available?
A: We plan to make the upgrade available for download from the Eagle Dynamics website in early 2010. http://lockon.co.uk/

Q: How much will this upgrade cost?
A: $14.99 USD

Q: Will Flaming Cliffs 2.0 use the same "engine" as Black Shark?
A: It would be more accurate to say that both Flaming Cliffs 2.0 and Black Shark use the same generation of The Fighter Collection Simulation Engine (TFCSE). This was done not only to improve the Flaming Cliffs series in many key areas, but to also allow multi-player compatibility between the two brand series. Given this, they share many things in common, including:
• Map and airbases
• Multiplayer and network code (sorry, no dedicated server yet)
• Log Book
• Encyclopedia
• AI units and AI actions
• Track file system
• Options
• Mission Editor
• Campaign Editor
• Modding openness
• World lighting and shadowing
• TripleHead2Go support
• Force feedback implementation
• Monitor resolution support

Q: What are the system specifications for Flaming Cliffs 2.0?
A: The same as for Black Shark. For most users, the game will run faster than Flaming Cliffs 1.12 due to TFCSE optimizations.

Minimum system requirements: Windows XP, Vista or 7; CPU P4 2 GHz; RAM 2 GB; video card 256 MB RAM, compatible with DirectX 9; 5 GB HDD space; sound card; keyboard and mouse.

Recommended system requirements: Windows XP, Vista or 7, CPU Intel Core 2 Duo or AMD X2; RAM 3 GB; video card with 512 MB RAM (ATI Radeon HD4850+ or nVidia GF8800+), compatible with DirectX 9; 5 GB of HDD space; sound card; keyboard and mouse; and joystick.

Q: If I install the Flaming Cliffs 2.0 upgrade to an existing copy of Flaming Cliffs, will I still need the original Flaming Cliffs CD to launch it and still go through activation?
A: No, only the Flaming Cliffs 2.0 protection system would be used.

Q: Will the upcoming DCS: A-10C Warthog be online compatible with Flaming Cliffs 2.0?
A: We do not know yet as DCS: A-10C Warthog is still in development.

Q: Can I port Flaming Cliffs missions into Flaming Cliffs 2.0?
A: No, due to significant changes in the map and Mission Editor.

Q: Will a combined package of Lock On and Flaming Cliffs 2.0 be released?
A: This is possible and something that is under investigation with Ubisoft (owners of intellectual property rights of Lock On).

Q: Will it be possible to build missions in both Black Shark and Flaming Cliffs FC 2.0 and use them interchangeably?
A: For the most part yes, but some mission modification would probably be needed due to a different set of flyable aircraft.

Q: Will all Flaming Cliffs 2.0 flyable aircraft now have the Advance Flight Model (AFM) system?
A: The Su-25 and Su-25T most certainly will and will have some performance tweaks. The other aircraft will have the Standard Flight Model (SFM) but will see more realistic performance in regards to such items as climb rates, acceleration, and top speeds.

Q: What if I do not have a copy of Flaming Cliffs to upgrade to Flaming Cliffs 2.0?
A: Likely in the Spring of 2010 we will release Flaming Cliffs 2.0 of DVD. This version will be a complete Flaming Cliffs 2.0 install but will still require Lock On to be first installed. You can purchase Lock On at: http://www.kengray.co.uk/lockonbuy.htm

Q: What about including 3rd party models, textures, etc.?
A: While 3rd party developers are certainly free to add these to Flaming Cliffs 2.0 after release, they will not be integrated due to past issues attempting to use 3rd party content and legal issues.

Q: Will the released terrain tools be compatible with Flaming Cliffs 2.0?
A: Yes.

Q: Will Black Shark and Flaming Cliffs 2.0 be run from the same executable?
A: No, they are two separate programs. They only link together in regards to online compatibility.

Q: Has the AIM-120B/C performance been improved?
A: Yes in regards to range, speed, fuze ranges, and counter-counter measure effectiveness. Other missiles have also been improved. In a related manner, ECM burn-through ranges have been moved significantly out (based on aircraft type) and a 15 second ECM warm-up time has been added to address ECM blinking online.

Q: What are the payment options for Flaming Cliffs 2.0?
A: Most major credit cards will be accepted through: http://lockon.co.uk/index.php?end_po...g=en&cat_sid=0

Q: Will the Flaming Cliffs 2.0 aircraft receive the same level of detail regarding navigation systems, lights, and radios as the Ka-50 in DCS: Black Shark?
A: No, that level of detail is reserved for the DCS series. Except for when indicted in this FAQ, Flaming Cliffs 2.0 aircraft will be as they are in Flaming Cliffs.

Q: Will multi-player aerial refueling be supported in Flaming Cliffs 2.0?
A: As in Flaming Cliffs 1.12, the answer is no.

Q: Why are the Flaming Cliffs 2.0 limited 6 DOF and not full 6 DOF?
A: Unlike the Ka-50 cockpit in DCS: Black Shark, the Flaming Cliffs 2.0 cockpits are not full 3D in every aspect that allows unlimited 6 DOF movement around the cockpit. Yaw, pitch, and Z-axis are as they were in Flaming Cliffs, but X, Y, and roll are limited.

Q: Will the training tracks be updated?
A: Yes.

Q: Where will the boxed version of Flaming Cliffs 2.0 be available?
A: Outside of TFC website (http://www.kengray.co.uk/lockonbuy.htm), that has yet to be determined.

Q: If there are future Black Shark patches, will Flaming Cliffs 2.0 still be online compatible?
A: We will make every effort to retain this compatibility.

Q: What will be the activation limits for Flaming Cliffs 2.0?
A: 8 activations and 10 deactivations. Note that just reinstalling the game does NOT use an activation! An activation or deactivation is only used when there is a significant hardware or OS change. Even if the user has exhausted all of their activations and deactivations, more are provided with proof of purchase. If in the unfortunate circumstance Eagle Dynamics were to go out of business, our intent would be to release a final patch to remove copy protection.

Q: What would be the Flaming Cliffs upgrade paths be?
A: Either Lock On + Flaming Cliffs unofficial add-on (you would not have to activate) + Flaming Cliffs 2.0 upgrade or Lock On + Flaming Cliffs 2.0 DVD.

Q: Is it true that bird ingestion has been added?
A: Yes, but it can be set on or off with .LUA setting.
"Polish Virtual Air Force"

http://lockon.pl/status.php
"A fighter without a gun... is like an airplane without a wing" dedicated for F-4 Phantom ;)
Avatar użytkownika
Sancho
Kapitan PVAF
 
Posty: 617
Wiek: 32
Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:19
Lokalizacja: EPRA/EPRP

Postprzez SiD » 3 gru 2009, o 23:21

Mam parę pytań związanych z nowym Flaming Cliffs
1) Czy trzeba zakupić jednocześnie FC 1.12 i FC 2.0 by grać w najnowszą wersję (tak wynika z tekstu)
2) Czy ta "kompatybilność" z DCS:Black Shark, oznacza, że posiadając DCS:Black Shark, mogę użyć niego, zamiast LOMAC jako bazę i zainstalować Flaming Clifs
3) Czy wy automatycznie przechodzicie na wersję 2.0?
SiD
 

Postprzez Sancho » 3 gru 2009, o 23:34

1. Tak, będzie potrzebny dodatek Flaming Cliffs 1.12 żeby zainstalować upgrade jakim jest FC 2.0. Planowane jest wydanie wszystkiego na jednym nośniku ale to już kilka miesięcy później.
2. Nie, patrz punkt 1.
3. Ja przechodzę jak tylko się pojawi.


Update:
Nowa cena FC 2.0 to $30...
Do instalacji wymagana będzie tylko podstawka czyli Lock On: Modern Air Combat
Ostatnio edytowano 14 mar 2010, o 23:46 przez Sancho, łącznie edytowano 2 razy
"Polish Virtual Air Force"

http://lockon.pl/status.php
"A fighter without a gun... is like an airplane without a wing" dedicated for F-4 Phantom ;)
Avatar użytkownika
Sancho
Kapitan PVAF
 
Posty: 617
Wiek: 32
Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:19
Lokalizacja: EPRA/EPRP

Postprzez Sancho » 20 lut 2010, o 14:53

Na forum ED pojawiły się nowe screeny z okazji 35-lecia Su-25.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=50249
"Polish Virtual Air Force"

http://lockon.pl/status.php
"A fighter without a gun... is like an airplane without a wing" dedicated for F-4 Phantom ;)
Avatar użytkownika
Sancho
Kapitan PVAF
 
Posty: 617
Wiek: 32
Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:19
Lokalizacja: EPRA/EPRP

Postprzez Bob! » 6 mar 2010, o 18:04

Filmy treningowe z LO 2 (YouTube):

Adres
Bob!
Porucznik PVAF
 
Posty: 839
Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 09:53

Postprzez Sancho » 18 mar 2010, o 10:42

Powstała nowa strona na której będzie można nabyć FC2:
http://lockon.co.uk/

Dodatkowo znajdziemy tam trochę informacji na temat samego symulatora:
http://lockon.co.uk/index.php?end_pos=1671&scr=default
"Polish Virtual Air Force"

http://lockon.pl/status.php
"A fighter without a gun... is like an airplane without a wing" dedicated for F-4 Phantom ;)
Avatar użytkownika
Sancho
Kapitan PVAF
 
Posty: 617
Wiek: 32
Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:19
Lokalizacja: EPRA/EPRP

Postprzez Bob! » 25 mar 2010, o 19:39

Długo oczekiwany moment nadszedł.

Lock on: Flaming Cliffs 2 można zakupić na stronie sklepu ED.
Najpierw dostępna wersja jest po rosyjsku, ale już niebawem (kwestia kilku dni, może nawet pojutrze) mają być angielskie.


Sklep
Bob!
Porucznik PVAF
 
Posty: 839
Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 09:53

Postprzez Robos » 25 mar 2010, o 20:52

Kurna, Boberros czujny jest...
Czekam na english. :roll:
Piszą na lockon.co.uk że:

"LockOn: Flaming Cliffs 2" is available for purchase from our e-shop. Ask for the boxed versions in your local stores in April 2010. Good luck in the virtual air battles!


ciekawe jak u nas będzie z tą wersją pudełkową, czy czasami nie za pół roku, no i gdzie, w empiku czy na pilots.pl ??
Robos
 

Postprzez Sancho » 25 mar 2010, o 22:20

Jednak tankowanie w multi bedzie możliwe ale z pewnymi ograniczeniami:
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=8 ... count=1554
"Polish Virtual Air Force"

http://lockon.pl/status.php
"A fighter without a gun... is like an airplane without a wing" dedicated for F-4 Phantom ;)
Avatar użytkownika
Sancho
Kapitan PVAF
 
Posty: 617
Wiek: 32
Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:19
Lokalizacja: EPRA/EPRP

Postprzez Troghv » 25 mar 2010, o 22:50

I teraz pytanie, czy BOX czy Download? Pytanie może trochę naiwne, ale w gruncie rzeczy najważniejsze- jak to jest/będzie z licencjami, i ile ich będzie dla danej wersji?
Troghv
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 gru 2011, o 00:52

Postprzez Sancho » 25 mar 2010, o 23:05

Aktywacja online - StarForce ProActive
Ilość aktywacji/deaktywacji taka sama jak w BS czyli:
8 aktywacji + 10 deaktywacji

Wszystko to tyczy się wersji pudełkowej oraz download. Nie będzie aktywacji z płyty DVD.

Obrazek


Jeśli chodzi o dostępność to wersja download (EN) pojawi się lada dzień a za miesiąc lub więcej będzie dostępna wersja DVD.
Ostatnio edytowano 26 mar 2010, o 13:39 przez Sancho, łącznie edytowano 3 razy
"Polish Virtual Air Force"

http://lockon.pl/status.php
"A fighter without a gun... is like an airplane without a wing" dedicated for F-4 Phantom ;)
Avatar użytkownika
Sancho
Kapitan PVAF
 
Posty: 617
Wiek: 32
Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:19
Lokalizacja: EPRA/EPRP

Postprzez Troghv » 26 mar 2010, o 10:40

Wszystko jasne. Dzięki.

P.S. Proszę moderację o skasowanie moich postów w tym wątku oraz ujednolicenie wypowiedzi Sancha dotyczącej licencji. Niech to wygląda bardziej przejrzyście w jednym poście.

Gotowe
Ostatnio edytowano 26 mar 2010, o 13:40 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Troghv
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 gru 2011, o 00:52

Postprzez Bob! » 26 mar 2010, o 19:02

Wersja angielska dostępna.

Pobierać prosiaki :D
Bob!
Porucznik PVAF
 
Posty: 839
Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 09:53

Następna strona

Powrót do Lock On: Flaming Cliffs

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron