Korespondencja radiowa - poradnik , zasady , propozycje

Kontrola ruchu lotniczego

Korespondencja radiowa - poradnik , zasady , propozycje

Postprzez Edelmann » 6 paź 2009, o 23:19

Temat pozwoliłem załozyć sobie aby ujednolicić nasz sposób korespondencji w wiadomym celu - aby było zwięźle, krótko i na temat.
Generalnie w naszych lotach komunikacja już tak wygląda i to nas cieszy.

Po "przysłuchaniu się" kilku korespondencjom dostępnym w sieci, troszkę na swoim niewielkim doświadczeniu, a nawet w tym co można zasłyszeć w takich symulacjach jak seria FS-ów daje się zauważyć ten sam sposób komunikowania się (wywołania) i mam
propozycję aby taki właśnie schemat przyjąć do naszej korespondencji gdzie wywołujący podaje kryptonim adresata po to żeby adresat wiedział ,ze jest wywoływany a nastęnie wywołujący podaje swój kryptonim żeby adresat wiedział kto go wywołuje.

Może się to wydawać sposób trochę odwrócony dla wielu z nas , ale taki sposób korespondencji jest bardziej praktyczny. DLaczego?

Adresat słysząc swój kryptonim wie że jest wywoływany . W ułamku sekundy skupil swoją uwagę na wysłuchanie tego kto go wywołuje i fatycznie po usłyszeniu swojego kryptonimu słyszy zaraz kryptonim wywołującego.

Proste , jasne i praktyczne. Odwrotny system praktykowany nierzadko jest fajny ale:
jeśli najpierw podam swój kryptonim to pozostali w tym momencie mogą to podświadomie .."olać" ,mogąć być przekonani że to nie do niego się zwracam.
Kazdy kto usłyszy swój kryptonim natychmiast reaguje , rejestrując dalsza cześć informacji od osoby która go wywołuje - a więc kryptonim oraz dalsze informacje jakie on przekaże.

Sposób wymiany korespondencji wyglądac może jak na przykładzie:
"-ALFA1, GRANIT_1 prosi o zezwolenie na rozruch silników"

odpowiedź może wyglądać następująco"
"-GRANIT_1 , zezwalam" - a więc już w dalszej cześci ALFA nie musi mówić że jest Alfa , ale mże też to zrobić dla przejrzystości czyli :
"-GRANIT_1 , zezwalam, ALFA1"
Z reguły jednak stosuje się pierwszą wersję. Tutaj na naszym przykładzie ALFA 1 jako operator ATC jest najcześciej słyszanym głosem w eterze więc kazdy wie że własnie mówi ALFA1

POnieważ wielu pilotów jeszcze nie miało okazji latać z nami As Real , więc tak na szybko zbierzmy co najważniejsze:

1. O co pytamy ATC czyli "wieżę"?
- o pozwolenie na rozruch silników
- o pozwolenie na kołowanie po taxi
- o pozwolenie na zajęcie pasa
- o pozwolenie na start
- o pozwolenie na zmiany parametrów lotu ustalonych w zadaniach czy to na odprawie etc
- o pozwolenie na podejście do lądowania

Jest też wiele innych rzeczy o które należy zapytać . Każdy jednak z pilotów zaczynających z nami latać będzie początkowo latał , jako skrzydłowy i się "wsłucha" w korespondencję swojego prowadzącego z ATC tak że samo "wejdzie w krew".

NA forum jest wielu pilotów , którzy mają bardzo dobre doświadczenia z komunikacji choćby z VATSIm u więc mogą potwierdzić co napisałem lub jeśi sę myle , niech poprawią mnie jeśłi strzeliłem babola
Obrazek
Polish Virtual Air Force // 11 WELT-almost ready to retired :D
keep smiling: https://www.youtube.com/watch?v=RHpClGAAvpg
Avatar użytkownika
Edelmann
Major PVAF
 
Posty: 1964
Wiek: 42
Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 17:14
Lokalizacja: Milicz

Powrót do ATC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron